Vi tar hjälp av cookies för att TRR.se ska fungera så bra som möjligt. Genom att använda webbplatsen godkänner du detta.

Jag förstår

Så ansöker du

Om du blivit uppsagd på grund av arbetsbrist måste både du och din arbetsgivare ansöka till TRR. Det spelar ingen roll vem av er som ansöker först. Vi behandlar ansökningarna när båda har skickats in.

Ansök till TRR

 

Så här går ansökningsprocessen till

  1. Skapa ett konto för att ansöka. Du får sedan ett e-postmeddelande med aktiveringsuppgifter.
  2. Aktivera kontot genom att logga in med de uppgifter du fått via e-post.
  3. Kontrollera att den information din arbetsgivare har skickat in är korrekt.
  4. Om din ansökan till TRR är komplett, tar det cirka fem arbetsdagar för oss att handlägga den. Därefter får du besked om din ansökan är godkänd.
  5. När din ansökan är godkänd får du och ditt företag en bekräftelse. Din personliga rådgivare kontaktar dig för att boka in ett första möte.

Ansök så tidigt som möjligt efter att du har blivit uppsagd. Ansökan måste ha kommit in till TRR senast två år efter din sista anställningsdag. Läs mer om vilka kriterier du behöver uppfylla för att få stöd från TRR

Detta gäller vid konkurs

  • Om din arbetsgivare har gått i konkurs och inte har möjlighet att betala ut lön finns en statlig lönegaranti som innebär att staten betalar din lön för en viss period.
  • Din sista anställningsdag regleras enligt Lagen om anställningsskydd, LAS, eller kollektivavtal.

Efterskydd

Om du vill använda ditt efterskydd ska du inte göra en ny ansökan. Kontakta istället AGE-avdelningen på telefonnummer 020-877 877 eller e-post age@trr.se

AGE vid val av annan leverantör

Om din arbetsgivare, ditt fackförbund eller du själv vill välja en annan leverantör än TRR har du fortfarande rätt till AGE under förutsättning att du uppfyller kraven. Kom därför ihåg att ansöka till TRR för att få din AGE-ersättning.


Skriv ut
Gå upp

Lämna synpunkter på innehållet