Vi tar hjälp av cookies för att TRR.se ska fungera så bra som möjligt. Genom att använda webbplatsen godkänner du detta.

Jag förstår
Tillbaka

Stärk ditt varumärke med bakgrundsbilden

Sedan årsskiftet har en del nya funktioner implementerats på LinkedIn. Bland annat kan du lägga in en bakgrundsbild som du självfallet ska använda i arbetet med ditt personliga varumärke. Jesper Olsson, rådgivare på TRR, ger dig några tips på hur du kan tänka.

Jesper Olsson, rådgivare TRREn bild säger mer än tusen ord stämmer mycket bra när det kommer till bakgrundsbilden på LinkedIn. Det du presenterar där ger läsaren en tydlig bild av vem du är som person. Därför är det viktigt att du väljer en bild som gör att du uppfattas så som du vill. Att jag själv har en bild över Stockholm som bakgrundsbild är alltså ingen slump. Det jag vill signalera är fart, storstad och modernitet.

Några tips
En klient jag hade som arbetade med teknisk it lade in ett kretskort som bakgrundsbild. Om du söker nytt arbete inom webb kanske du vill lägga in en bild på en HTML-kod. En jurist skulle kunna ha lagtext i bakgrunden och en person inom HR en grupp människor.

Det bör alltså vara något som relaterar till ditt arbetsområde, din bransch eller liknande. Om du har svårt att komma på något så kan du med fördel gå in på Googles bildsöksfunktion för inspiration. Sök på ett ord som du vill associeras med eller din titel och se vilka bilder som dyker upp.

Jesper Olsson, rådgivare TRR i Stockholm

Tillbaka

Skriv ut
Gå upp

Lämna synpunkter på innehållet